ЗРАЗКИ ДОКУМЕНТАЦІЇ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:
1.Звіт-аналіз відвідування класним керівником уроку вчителя-предметника
2.Програма вивчення сім’ї (за М. Ю. Красовицьким)
3.Орієнтовна схема аналізу особливостей і недоліків сімейного виховання учнів
4. Картка учня
5. Паспорт класу
6. СХЕМА СКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГОПЕДАГОГІЧНОЇ
ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ
7.Укладач Л.П. Омельченко
Орієнтовна схема психолого-педагогічного аналізу особистості учня
8. Картка психологопедагогічної характеристики учня
9.Соціальний паспорт класу
10.АНКЕТА для визначення соціального статусу учня
Звіт-аналіз відвідування класним керівником уроку вчителя-предметника
Дата
Предмет
Учитель-предметник
Урок за розкладом №
Кабінет №
Дотримання вимог санітарно-гігієнічних норм на уроці, техніки безпеки
Готовність учнів класу до уроку
Стан дисципліни на уроці, проблемні моменти
Активність учнів на уроці, результативність під час виконання певних форм роботи
Труднощі, які виникають в учнів під час уроку, проблемні моменти
Зв’язок із батьками яких учнів потрібен для коригування поведінки на уроці, або рівня навчання
Класний керівник П. І. Б.
Програма вивчення сім’ї (за М. Ю. Красовицьким)
Склад сім’ї, діяльність батьків — професійна і громадська.
Матеріальне становище сім’ї, умови життя і навчання дитини.
Загальний культурний рівень батьків, їхня педагогічна культура
Розпорядок і режим життя учнів у сім’ї.
Наявність та характер контролю батьків за навчанням та поведінкою учня.
Моральний дух сім’ї, її моральні цінності та пріоритети.
Характер стосунків у сім’ї (між батьками, між дитиною і батьками).
Ставлення батьків до виховних зусиль школи, зацікавленість у навчальних успіхах сина (дочки).
Орієнтовна схема аналізу особливостей і недоліків сімейного виховання учнів
І. Загальна характеристика сім’ї:
1. Склад сім’ї:
повна,
формально повна,
неповна.
2. Характеристика сім’ї:
гармонійна,
проблемна (конфліктна, антипедагогічна, асоціальна, аморальна).
3. Типовий стан сім’ї:
емоційний комфорт;
тривожність;
емоційно-психологічний дискомфорт і нервово-психічне напруження.
4. Стиль сімейного виховання:
ліберальний,
демократичний,
авторитарний,
нестійкий.
5. Порушення в сімейному вихованні:
панівна гіперпротекція;
потуральна гіперпротекція;
гіперпротекція;
емоційне викладання;
жорстка поведінка;
підвищена моральна відповідальність.
6. Ставлення до школи:
підтримують тісний зв’язок;
підтримують контакти епізодично.;
зв’язки мають випадковий характер;
батьки уникають контактів;
протидіють шкільному вихованню.
ІІ. Особливості сімейного виховання:
1. Батьки створюють умови для правильного розвитку дитини:
нормальні житлово-побутові умови;
організація місця для занять;
створення домашньої бібліотеки;
наявність ігрових куточків;
контроль за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму.
2. Батьки розвивають пізнавальні інтереси дитини:
разом із дітьми слухають радіопередачі;
дивляться й обговорюють телепередачі;
читають книжки, обговорюють їхній зміст;
ходять із дітьми до театру;
відвідують кінотеатр;
заохочують улюблені заняття дитини.
3. Батьки надають допомогу в навчанні, організації навчання вдома.
4. Діти мають конкретні трудові обов’язки в сім’ї.
5. Батьки виконують рекомендації педагогів щодо виховання дитини.
6. Батьки бачать недоліки у вихованні своїх дітей.
7. Сім’я допомагає педагогу в організації навчально-виховної роботи.
8. Батьки справляються із вихованням дитини.
III. Недоліки сімейного виховання
Причини недоліків:
неблагополуччя сім’ї (мікроклімат, здоров’я);
відсутність єдиних вимог;
незнання психологічних особливостей своєї дитини;
низький освітній, культурний, психолого-педагогічний рівень батьків;
відсутність контролю, бездоглядність, психічна деривація дитини;
використання антипедагогічних заходів впливу;
неправильне оцінювання дитини, її ідеалізація;
невиконання рекомендацій педагога;
невіра у можливості дитини, у свої сили;
переоцінювання виховних можливостей сім’ї;
інші причини (вказати які).
Картка учня
Учень (учениця) _____ класу 20_–20__ н. р.
П.І.Б
Рік нарождения
Домашня адреса
Поведінка
Стан здоров’я
Схильності, захоплення
Профнаміри
Ставлення до навчання
Гуртки, секції
З ким проводить вільний час
Чи вміє обстоювати свою точку зору
Чи вміє повести за собою
Паспорт класу
Зразок
Проблема класу: створення тісного колективу класу, мотивація учнів до навчання, сприяння формуванню норм етики та моралі, культури поведінки учнів, формування життєвих компетенцій школярів шляхом усебічного розвитку.
У класі навчається ___учня, з них ___ хлопців і ___дівчат. ____ учнів — 199_ року народження, __ учнів — 199__ року народження, __ учень — 199__ року народження. Усі діти класу навчаються у № _______ з 1 класу. Клас середнього рівня успішності, ___ учнів класу мають високий рівень знань, ____ учнів навчаються на достатньому рівні, ____ мають знання середнього рівня і _____ учнів знаходяться на початковому рівні знань. ___________ та ______________ закінчили курс ____ класу з однією ___кою з алгебри. Доcягти певних результатів з вивчення предметів прагнуть __ дітей класу.
Навчальний план для ____ класу передбачає вивчення курсу ________________________. В програму класу введено спецкурс «_____________________________», заплановано виховні години, які дають змогу розуміння культури спілкування, а також сприяють формуванню колективу.
Переважна більшість дітей виховуються в повних сім’ях, доброзичливій атмосфері. На особливу увагу потребують сім’ї, де діти виховуються з бабусями, а батьки з ними не проживають — ______ та сім’я _______ — батьки випивають, конфлікти, які відбуваються в сім’ї відображуються на поведінці дітей.
Усі діти беруть активну участь у житті школи та класу, серед учнів класу було організовано розподіл обов’язків, які вони виконуватимуть протягом року. Клас досить згуртований. Яскравого лідера у класі немає, але є група ____ юнаків та ___ дівчаток, які є організаторами всіх класних справ. Це відповідальні діти, вони ніколи не підводять (ПІБ). Зовсім байдужих до роботи класу немає. Є група дітей ___, які не виявляють ініціативи, але всі доручення виконують. Треба звернути увагу, що на уроках існує проблема надмірного шуму, яка заважає вчителям та викликає натяки з їх боку. Особливо насторожує гіперактивна поведінка окремих учнів — ___________ ___________. Для боротьби з цим потрібен постійний контроль за поведінкою у класі.
Є в класі інвалід дитинства, ця дитина знаходиться на індивідуальному навчанні.
Враховуючи індивідуальні особливості класу, можна визначити задачі виховної роботи на _________ навчальний рік.
Задачі виховної роботи на ___________ навчальний рік:
виховувати в учнів почуття дружби, співчуття, допомоги ближньому;
виховувати вміння планувати свій вільний час;
вивчати етичну граматику, сприяти формуванню норм етики та моралі;
вчити дітей піклуватися про стан свого здоров’я та прищеплювати вміння запобігати випадкам дитячого травматизму;
сприяти становленню іміджу класу, школи;
виховувати повагу до рідного краю, української культури та національних обрядів.
СХЕМА СКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГОПЕДАГОГІЧНОЇ
ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ
ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ
I. Загальні дані
За роком народження
За статтю
II. Соціальнопсихологічні параметри сімей та особливості сімейного виховання учнів
Розподіл сімей:
за кількістю дітей у сім’ї;
за мірою повноти сімей;
за наявністю старших членів сім’ї (одночи багатопоколінні сім’ї);
за ступенем гармонійності внутрішньосімейних стосунків;
за стилем родинного спілкування (авторитарні, турботливі, тривожні, конфліктні);
за характером ставлення до дитини (зацікавлені, турботливі, тривожні, відчужені, безконтрольні).
Типові проблеми внутрішньосімейних стосунків і виховання дітей одного віку.
III. Особливості внутрішньоколективних взаємин учнів і характер педагогічного спілкування
Психологічна структура класного колективу (аналіз соціометричних даних).
Диференціація та інтеграція в колективі (характеристика соціологічного статусу учнів, характер взаємодопомоги, наявність ціннісноорієнтаційної єдності, психологічна сумісність характерів, оцінок чи самооцінок учнів, згуртованість класу).
Товаришування та дружба в класі (наявність і характер симпатій, ділове співробітництво, групи за інтересами).
Рівень соціальної та моральної зрілості класного колективу (ставлення до навчання, сформованість активної життєвої позиції, відповідальність, почуття обов’язку, громадська активність).
Особливості спілкування зі вчителем (наявність індивідуального підходу, його психологопедагогічна доцільність, труднощі та проблеми).
IV. Характеристика творчого потенціалу учнів
Рівень інтелектуального розвитку.
Індивідуальні особливості пам’яті, мислення, уваги, характеру.
Ставлення до навчання, рівень (%) умінь та навичок навчальної діяльності учнів.
Домінуючі причини низької успішності та вихованості учнів.
Рівень обдарованості дітей (з яких предметів має здібності або не встигає).
Моральна вихованість учнів.
Позаурочна діяльність (відвідування гуртків, секцій, рівень активності (%) в громадському житті).
Рівень естетичного розвитку та кругозору, здібності до творчої праці.
V. Загальні висновки і психологопедагогічний прогноз подальшого розвитку колективу
Укладач Л.П. Омельченко
Орієнтовна схема психолого-педагогічного аналізу особистості учня
Пропонована схема розроблена на основі досліджень особистості важковиховуваних школярів вітчизняними вченими з метою надання допомоги педагогічним працівникам з визначення місця такого учня в колективі, а також особистісних якостей з точки зору можливостей перевиховання. Вона націлює на багатоплановий підхід при вивченні особистості учня і зобов’язує підійти до характеристики з різних боків.
Схема пристосована перш за все для характеристики школярів підліткового та юнацького віку, але може з відповідними змінами використовуватись і для вивчення особистості молодших школярів, а також дорослих.
Схема систематизує і розміщує в певному порядку психолого-педагогічні знання, визначає науково обґрунтований шлях вивчення розвитку особистості та включає питання як щодо загальних рис особистості, так і щодо її спрямованості, основних рис характеру і динамічних особливостей особистості.
При оцінці треба бути якомога більш об’єктивним. При складанні характеристики необхідно проявляти обережність, уникати поспішності. Не можна проявляти суб’єктивність, зловживати становищем дитини. Можливий поетапний варіант заповнення схеми:
перший етап — підготовчий ступінь до складання характеристики;
другий — ступінь часткового заповнення, коли ще неможливо відповісти на всі питання;
третій — ступінь відносно повного заповнення схеми, коли зібрано достатню кількість фактів, які дозволяють скласти всебічну об’єктивну і якісну характеристику.
I. Загальні дані про особистість
1. ПІБ
2. Стать
3. Дата народження
4. Місце навчання
5. Клас
6. Стан здоров’я (група, діагноз), фізичний розвиток (потрібне підкреслити): здоровий, фізично розвинений, часто хворіє, слабкий, чим хворів і як переносить захворювання
7. ПІБ батька, де і ким працює
8. ПІБ матері, де і ким працює
9. Ставлення батьків до своєї роботи
10. Участь батьків у громадській роботі
11. Умови сімейного виховання: склад сім’ї, соціальний стан кожного члена сім’ї
12. Матеріальні умови сім’ї (хороші, задовільні, незадовільні)
13. Сімейний «клімат» (хороший, задовільний, незадовільний)
14. Сім’я благополучна, функціонально неспроможна, конфліктна, розбіжність у вимогах батьків, антипедагогічна, асоціальна
15. Культурний рівень сім’ї
16. Характеристика батьків як вихователів (займаються постійно, періодично, не займаються вихованням дитини)
17. Рівень взаєморозуміння батьків і дитини
18. Мотиви відповідальності перед батьками (любить, жаліє, поважає, боїться)
19. Ставлення до навчання (позитивне, задовільне, незадовільне, індиферентне)
II. Психічні якості учня
1. Увага — довільна, мимовільна; властивості уваги — зосередженість (спостережливість як якість), стійкість, обсяг, розподілення, переключення
2. Пам’ять (образна, словесно-логічна, рухлива, емоційна), короткочасна та довготривала.
3. Мислення (наочно-дійове, наочно-образне, абстрактне).
4. Властивості мислення (самостійність, широта, глибина, гнучкість, швидкість, критичність).
5. Інтереси, нахили (пізнавальні, професійні) до розумової, практичної, художньої діяльності, спілкування з людьми
6. Спеціальні здібності: математичні, технічні, музичні, соматичні, лінгвістичні, спортивні та ін.
IIІ. Індивідуально-психологічні особливості школяра
1. Тип темпераменту (холеричний, сангвінічний, флегматичний, меланхолічний).
2. Характер (цілісний, протирічний).
3. Темп роботи — швидкий, середній, повільний.
4. Якість роботи — хороша, задовільна, незадовільна.
5. Реакція на зовнішні подразнення — збуджена, урівноважена, повільна.
6. Включення в роботу та перехід до іншого виду діяльності: швидкий, повільний.
7. Риси характеру:
ставлення до речей (бережливий — небережливий, охайний — неохайний);
ставлення до людей (альтруїст — егоїст, принциповий — безпринципний, щедрість — скупість,
стриманий — нестриманий і т. ін.);
рівень самооцінки (об’єктивна, завищена, занижена);
ставлення до праці/навчання (відповідальний — безвідповідальний, працелюбний — лінивий і т. д.)
IV. Емоційно-вольова сфера
Емоційно-вольові риси
|
Оцінка
емоційно-вольової сфери | ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Впевненість чи невпевненість у своїх силах і можливостях
| |||||
Дисциплінованість чи недисциплінованість
| |||||
Ініціативність чи безініціативність
| |||||
Особиста організованість чи неорганізованість
| |||||
Самостійність чи схильність до навіювання
| |||||
Зібраність чи незібраність
| |||||
Самоволодіння чи нестриманість
| |||||
Сміливість, рішучість чи боягузтво
| |||||
Наполегливість чи впертість
| |||||
Особиста активність чи пасивність
| |||||
Цілеспрямованість чи безцільність
|
Бали відповідають таким проявам рис особистості:
5 — позитивна риса проявляється видимо, характерно, чітко, виражено, постійно, типово для особистості;
4 — позитивна риса частіше проявляється, ніж не проявляється;
3 — позитивна риса недостатньо точно виражена, як правило не проявляється;
2 — негативна риса особистості проявляється частіше, виражена помітніше;
1 — чітко виражена негативна риса, вона проявляється видимо, типово, постійно.
V. Характерологічні особливості
(риси характеру, які виражають спрямованість)
(риси характеру, які виражають спрямованість)
Риси характеру
|
Оцінка
риси характеру | ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Громадська чи егоїстична спрямованість
| |||||
Принициповість чи безпринципність
| |||||
Правдивість чи брехливість
| |||||
Працьовитість чи лінощі
| |||||
Безкорисливість чи користолюбство
| |||||
Скромність чи розбещеність
| |||||
Справедливість чи несправедливість
| |||||
Чуйність чи черствість
| |||||
Прямота чи лицемірство
|
VІ. Інтелектуальні риси характеру
Інтелектуальні
риси характеру |
Оцінка
риси характеру | ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Спостережливість чи неспостережливість
| |||||
Практична спрямованість розуму (уміння застосовувати знання на практиці) чи непрактичність розуму
| |||||
Допитливість чи недопитливість
|
VІІ. Емоційні риси характеру
Емоційні риси характеру
|
Оцінка риси характеру
| ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Веселість чи похмурість
| |||||
Бадьорість чи в’ялість
| |||||
Правдивість чи брехливість
| |||||
Незворушність чи дратівливість
|
VІІІ. Риси характеру, які виражають
ставлення до діяльності
ставлення до діяльності
Риси характеру
|
Оцінка риси характеру
| ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Добросовісність чи недобросовісність у ставленні до діяльності:
• трудової;
• навчальної;
• ігрової;
• громадської;
• спортивної.
| |||||
Працездатність чи непрацездатність
|
ІХ. Риси характеру, які виражають
ставлення до інших людей
ставлення до інших людей
Риси характеру
|
Оцінка риси характеру
| ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Колективізм чи індивідуалізм
| |||||
Товариськість чи замкнутість
| |||||
Тактовність чи безтактність
| |||||
Чуйність чи черствість
| |||||
Ввічливість чи грубість
|
Х. Риси характеру, які виражають
ставлення до самого себе
ставлення до самого себе
Риси характеру
|
Оцінка риси характеру
| ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Критичне ставлення до себе чи надмірна самовпевненість
| |||||
Впевненість чи невпевненість
| |||||
Вимогливість чи невимогливість до себе
| |||||
Самокритичність чи несамокритичність
|
ХІ. Динамічні особливості особистості
Риси характеру
|
Оцінка риси характеру
| ||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
| |
Чи наполегливий в роботі (чи може довгий час працювати без перерви, не знижуючи результатів), чи швидко втомлюється, довго і напружено працювати не може
| |||||
Сильні життєві впливи переносить стійко, відповідає на них з належною енергією, активністю, підвищує напруженість діяльності, чи сильні впливи призводять до зривів, знижують енергію і активність
| |||||
Чи зберігається самовладання і витримка у важких, надзвичайних, критичних умовах чи губиться, зривається, роздратовується, пасує у важку хвилину
| |||||
Здатний спокійно і довго чекати кого-небудь для нього важливого чи нездатний до довгих очікувань
| |||||
Бурхливо включається в нову діяльність, легко збуджується, чи несприйнятливий до нової діяльності
| |||||
Рухливий, легко і швидко переходить від одного виду діяльності до іншого чи навпаки інертний, повільно і важко переключається
| |||||
Легко і швидко засвоює нові знання, уміння і навички чи важко і повільно
| |||||
Легко відгукується на нові враження, навіть якщо вони незначні, чи невразливий
| |||||
Наполегливий, енергійний чи тихий, неенергійний
| |||||
Врівноважений, спокійний чи схильний до емоційних зривів, спалахів
|
ХІІ. Позиція в колективі класу
1. Формальний лідер, неформальний лідер; пасивний, ізольований, відторгнений
2. Виконання громадських доручень у класі (активно, ініціативно, добровільно, тільки пунктуально, в’яло, примусово, погано, відмовляється від виконання)
3. Чи користується симпатіями колективу або окремої його частини
4. Чи має надійних друзів, кого
5. Виконує у дружбі ведучу чи ведому роль
6. Чи має надійних друзів поза школою, з якого соціального середовища
7. З членами колективу знаходиться в дружніх стосунках чи конфліктує
8. Чи користується авторитетом серед товаришів
9. За що поважають чи не поважають
10. Чи пропускає уроки без поважних причин (рідко, часто, систематично)
11. З яких предметів має незадовільні оцінки
12. Чи вступає в конфлікти з товаришами по навчанню, як часто
13. Чи вступає в конфлікти з учителями, як часто
14. Чи рахується з думкою колективу, товаришів (завжди, рідко, не рахується)
15. Педагогічні помилки вчителів: суб’єктивізм, грубість, безтактовність, лібералізм тощо
ХІІІ. Мікросередовище за місцем проживання
1. Зв’язок з групою підлітків негативного спрямування
2. Положення в групі підлітків: лідер, його помічник, рядовий член групи
3. Чи здійснює правопорушення
4. Якщо здійснює, то як: свідомо, під впливом інших, випадково
5. Форми правопорушень: індивідуальні, групові, інколи групові
6. Проведення вільного часу, форми проведення
ХІV. Соціальна спрямованість особистості
1. Соціальні потреби особистості:
а) потреби в спілкуванні
б) потреба в навчанні
в) потреба в колективній праці
г) потреба в громадській та інших видах діяльності
2. Спецпідготовка (відвідує гурток, спортивну секцію, спецшколу і т. д.)
3. Громадська активність (висока, середня, низька), виконує доручення
4. Типові випадки відхилень у поведінці (куріння, вживання алкогольних напоїв, відхилення в сексуальній поведінці, крадіжки, бродяжництво, інші правопорушення)
5. Інтереси особистості (суспільно значимі чи егоїстичні, стійкі чи нестійкі)
6. Мотиви навчання (високий моральний ідеал, позитивний приклад: одержання знань; прагнення не підвести клас, школу; набуття знань для майбутньої професії, здійснення мрії; страх бути покараним; прагнення виділитись; здобути користь для себе; одержати матеріальне заохочення)
7. Мотиви в громадській роботі (прагнення принести користь суспільству, школі, колективу товаришів; мотиви самовиховання; позитивний приклад і високий моральний ідеал; прагнення виділитись; здобути користь для себе; одержати матеріальне заохочення)
8. Мотиви трудової діяльності (високий моральний ідеал, позитивний приклад; прагнення принести користь суспільству, школі, колективу товаришів; набуття трудових навичок і умінь; підготовка до майбутньої професії; прагнення виділитись; здобути користь для себе; одержати матеріальне заохочення)
9. Які засоби впливу застосовувались до учня в школі, сім’ї, комісією в справах неповнолітніх?
ХV. Узагальнення результатів
Проводиться класним керівником разом з психологом, соціальним педагогом школи за кожним розділом схеми. Коротко вказуються узагальнені дані про особистість, загальна характеристика, основні тенденції і зміст спрямування особистості.
Далі наводяться характерологічні особливості (на основі п’ятибальної шкали), які виражають її спрямованість, інтелектуальні, вольові і емоційні риси, а також риси характеру, які виражають ставлення особистості до діяльності, до інших людей, до самої себе.
Наступна складова частина узагальнення результатів повинна відбивати найбільш чітко виражені для даної особистості її динамічні особливості.
Більш детально треба відмітити загальні здібності особистості, а також тенденції їх розвитку.
На основі вищевказаного матеріалу робиться короткий висновок про особистість, яка вивчається, а також які засоби впливу застосовувались до учня в школі, сім’ї комісією в справах неповнолітніх.
Далі в характеристиці необхідно вказати, які виховні завдання стоять у роботі з даною особистістю, які пропозиції щодо комплексу заходів перевиховання підлітка:
1. Зміна умов сімейного виховання.
2. Подолання педагогічних помилок у школі.
3. Організація контролю за діяльністю групи, до якої входить підліток за місцем проживання чи за іншими ознаками.
4. Виявлення інтересів, нахилів і здібностей до якої-небудь діяльності, організація змістовного проведення вільного часу.
5. Розвиток позитивних якостей особистості.
6. Інше.
Директор ЗНЗ № _____
__________ ___________________
(підпис) (прізвище, ім’я по батькові)
Класний керівник
__________ ___________________
(підпис) (прізвище, ім’я по батькові)
Картка психологопедагогічної характеристики учня
Загальні відомості про дитину
1. Анкетні дані:
прізвище, ім’я, по батькові _________________
дата народження __________________________
школа, клас (спеціалізація) __________________
2. Відомості про стан здоров’я:
чи часто хворіє (часто, інколи, рідко) ________
хронічні захворювання (які) _________________
особливості функціонування нервової системи (підкреслити):
швидко стомлюється; стомлюється після тривалого навантаження, невтомний; швидко переходить від радості до смутку без видимої причини; адекватна зміна настроїв; стабільний у прояві настрою; переважає збудження; збудження й гальмування врівноважені; переважає гальмування.
3. Успішність:
найвищий бал ________ з предметів: __________________________________________________;
найнижчий бал _______________ з предметів: __________________________________________.
4. Позашкільні заняття:
заняття суспільно корисною працею (які) ____________________________________________________;
заняття художньою самодіяльністю (якою) ___________________________________________________;
заняття в гуртках, факультативах (яких) ______________________________________________________;
заняття в спортивних секціях (яких) ________________________________________________________.
Прояв особистісних якостей
Спрямованість інтересів
1. Суспільні доручення (постійні, тимчасові)__________________________________________________.
2. Суспільна активність (позначити):
бере активну участь у всіх суспільних справах, не зважаючи на власний час;
бере активну участь у суспільних справах, але намагається не витрачати на це свого вільного часу;
не проявляє активності в суспільному житті, але доручення виконує;
рідко бере участь у суспільних справах;
відмовляється брати участь у суспільних справах.
3. Працьовитість (позначити):
будьяку роботу завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре;
як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре;
рідко береться за роботу;
найчастіше намагається ухилитися від будьякої роботи;
завжди ухиляється від виконання будьякої справи.
4. Відповідальність (позначити):
завжди добре й у призначений строк виконує будьяку доручену йому справу;
у більшості випадків добре й у строк виконує доручену йому роботу;
часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу;
дуже рідко виконує доручену йому справу;
ніколи не виконує до кінця доручену йому справу.
5. Ініціативність (позначити):
виступає зачинателем багатьох справ, не прагнучи одержати за це ніякого визнання;
досить часто виступає зачинателем нових справ;
рідко сам починає нову справу;
ніколи не виступає зачинателем справ.
6. Організованість (позначити):
завжди правильно розподіляє свою роботу в часі й виконує її відповідно до плану;
у більшості випадків правильно розподіляє й у строк виконує свою роботу;
уміє правильно розподіляти й у строк виконувати свою роботу тільки в тому випадку, якщо після завершення кожного її етапу потрібно звітувати;
частіше не вміє правильно розподіляти свою роботу в часі;
не вміє розподіляти свою роботу в часі, витрачає час даремно.
7. Допитливість (позначити):
постійно активно довідується щось нове в різних галузях науки й культури;
у більшості випадків зацікавлений в одержанні нових знань із різних галузей науки й культури;
рідко прагне довідатися щось нове; як правило, цікавиться однією обмеженою галуззю знань;
як правило, не проявляє зацікавленості в набутті нових знань;
байдужий до нових знань будьякого роду.
8. Акуратність (позначити):
завжди тримає свої речі в ідеальному порядку; завжди одягнений охайно, підібраний — і за партою, і біля дошки; береже громадське майно, завжди намагається привести його в порядок;
тримає в належному порядку власні й позичені йому речі (конспекти, книги); допомагає упорядковувати громадське майно (парти, інвентар тощо) скоріше з обов’язку;
не проявляє великого прагнення до підтримки порядку навколо себе; іноді приходить до школи нечепурним, неохайно вдягненим; байдужий до тих, хто псує громадське майно;
часто не піклується про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок, речей, не береже громадського майна, навіть псує його;
зовсім не піклується про те, щоб тримати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, нечепурний; при нагоді не замислюючись псує громадське майно.
Ставлення до людей
1. Колективізм (позначити):
завжди проявляє турботу щодо знайомих і незнайомих людей, намагається кожному надати допомогу й підтримку;
схильний піклуватися про незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і справам;
нерідко проявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто;
як правило, байдужий до турбот інших, зі своєї ініціативи їм не допомагає;
уважає зайвим піклуватися про незнайомих членів суспільства.
2. Чесність, правдивість (позначити):
завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників; говорить правду й тоді, коли йому це невигідно;
майже завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників;
часто говорить неправду заради власної вигоди;
майже завжди говорить неправду;
схильний завжди говорити неправду.
3. Справедливість (позначити):
активно бореться з тим, що вважає несправедливим;
не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим;
рідко виступає проти того, що вважає несправедливим;
не домагається справедливості;
зовсім байдужий до проявів несправедливості.
4. Безкорисливість (позначити):
у своїх учинках завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей, а не власної вигоди;
майже завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей;
рідко керується у своїх учинках міркуваннями користі справи, а не власної вигоди;
у вчинках, як правило, керується міркуваннями власної вигоди;
у вчинках, як правило, завжди керується міркуваннями власної вигоди.
5. Товариськість (позначити):
завжди охоче вступає в контакт із людьми, любить працювати й відпочивати з іншими;
як правило, із задоволенням спілкується з іншими людьми;
прагне спілкуватися з обмеженим колом людей;
віддає перевагу індивідуальним формам роботи й відпочинку;
замкнутий, нетовариський.
6. Почуття товариськості (позначити):
завжди допомагає товаришам у важкій роботі й у важкі хвилини життя;
як правило, допомагає товаришам;
допомагає товаришам, коли його просять;
дуже рідко допомагає товаришам; якщо його просять, може відмовити в допомозі;
ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.
7. Чуйність (позначити):
завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами;
щиро співчуває іншим, якщо не занадто поринений у власні думи;
поринений у власні почуття настільки, що це заважає йому розділяти почуття інших людей;
майже не вміє співчувати іншим;
зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «боргувати» перед ним.
8. Увічливість, тактовність (позначити):
усі його вчинки й слова свідчать про повагу до інших людей;
майже завжди проявляє належну повагу до інших людей;
часто буває нечемний і нетактовний;
часто буває неприпустимо різкий, грубий; нерідко затіває сварки;
завжди різкий, невитриманий у спілкуванні як з ровесниками, так і зі старшими; у сварці ображає інших, грубить.
Ставлення до себе
1. Скромність (позначити):
ніколи не виставляє напоказ своїх заслуг;
іноді на прохання товаришів розповідає про свої справжні досягнення, достоїнства;
сам розповідає товаришам про всі свої справжні досягнення, достоїнства;
часто хвастається ще не зробленим і тим, у чому він брав дуже малу участь, до чого не причетний;
хвастається навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.
2. Упевненість у собі (позначити):
ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це варто було б зробити;
всі завдання, доручення виконує без допомоги інших; звертається по допомогу тільки у випадку нагальної необхідності;
часом, виконуючи важке завдання, не звертається по допомогу, хоча міг би просити допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися;
постійно, навіть у простих речах, має потребу в схваленні й допомозі інших.
3. Самокритичність (позначити):
завжди з увагою вислуховує справедливу критику й наполегливий у виправленні своїх недоліків;
у більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад;
часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх ураховувати;
до критичних зауважень, порад ставиться неуважно, але намагається виправляти недоліки;
відкидає будьяку критику; відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їхнього виправлення.
4. Уміння розраховувати свої сили (позначити):
завжди тверезо оцінює свої власні сили, вибираючи завдання й справи під силу — не занадто легкі й не занадто важкі;
як правило, вірно зіставляє свої сили й труднощі завдання;
іноді бувають випадки, коли учень погано зіставляє свої сили й труднощі дорученої справи;
у більшості випадків не вміє порівнювати свої сили й труднощі справи;
майже ніколи не вміє правильно порівнювати свої сили й труднощі завдання, справи.
5. Прагнення до успіху, першості (позначити):
завжди й у всьому прагне бути першим (у навчанні, спорті й т. д.), наполегливо цього домагається;
прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє досягненням у якійнебудь одній області;
прагне в чомусь одному, що особливо цікавить, домогтися визнання, успіху;
дуже рідко прагне до успіху в якійнебудь діяльності, легко задовольняється положенням «середняка»;
ніколи не прагне в чомунебудь бути першим, одержує задоволення від самої діяльності.
6. Самоконтроль (позначити):
завжди ретельно зважує свої слова й учинки;
не завжди ретельно контролює свої слова й учинки;
здебільшого вчиняє нерозважно, розраховує на везіння;
майже завжди вчиняє нерозважно, недостатньо ретельно контролює себе;
постійно вчиняє нерозважно, у розрахунку «на везіння».
Вольові якості особистості
1. Сміливість (позначити):
завжди сміло вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;
у більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;
не завжди може змусити себе вступити в боротьбу із супротивником, сильнішим від нього самого;
у більшості випадків відступає перед силою;
завжди відступає перед силою, боїться.
2. Рішучість (позначити):
завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення;
у більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення;
іноді коливається перед відповідальним рішенням;
рідко приймає якенебудь відповідальне рішення;
не в змозі самостійно прийняти якенебудь відповідальне рішення.
3. Наполегливість (позначити):
завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні тривалі зусилля, не відступає перед труднощами;
як правило, прагне виконати намічене, навіть якщо при цьому стикається з труднощами; протилежні випадки рідкі;
доводить до кінця задумане лише в тому випадку, якщо труднощі його виконання незначні або вимагають короткочасних зусиль;
дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами;
стикнувшись із труднощами, відразу ж відмовляється від спроб виконати намічене.
4. Самовладання (позначити):
завжди вміє придушити небажані емоційні прояви;
як правило, уміє впоратися зі своїми емоціями;
часом не вміє впоратися зі своїми емоціями;
часто не може придушити небажані емоції;
погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та ін.
Місце дитини в колективі
1. Авторитет у класі (позначити):
має безумовний авторитет практично серед усіх однокласників: його поважають, зважають на його думку, довіряють відповідальні справи;
має авторитет серед більшості однокласників;
має авторитет тільки серед однокласників (якогось угруповання: тільки серед хлопчиків або серед дівчаток);
має авторитет в окремих учнів;
у класі авторитету не має.
2. Симпатії (позначити):
є улюбленцем класу, йому прощають окремі недоліки;
у класі діти ставляться до нього із симпатією;
користується симпатією в окремих дітей;
у класі його не люблять.
3. Авторитет у позашкільних об’єднаннях (позначити):
є визнаним авторитетом у якомусь із позашкільних об’єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);
має авторитет у більшості членів якогось із позашкільних об’єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);
має авторитет в окремих членів позашкільних об’єднань (у спортивній школі, дворовій компанії й т. д.);
є членом якогось позашкільного об’єднання, але авторитетом там не користується (спортивна школа, клуб і т. д.);
не є членом ніякого позашкільного об’єднання.
Особливості психічних процесів і емоцій
1. Увага (позначити):
завжди легко й швидко зосереджує свою увагу на поясненні вчителя; ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність у роботах не припускається;
досить уважно слухає пояснення вчителя; відволікається рідко, іноді трапляються помилки через неуважність;
не завжди уважно слухає пояснення вчителя; періодично відволікається, часто робить помилки через неуважність, але виправляє їх під час перевірки;
слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво; часто відволікається; постійно припускається помилок через неуважність, під час перевірки не завжди виправляє їх;
як правило, повільно та з трудом зосереджує увагу на уроці, мало що засвоює з пояснень учителя через постійні відволікання; припускається великої кількості помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки.
2. Пам’ять (позначити):
під час завчання завжди попередньо розбирається в структурі й змісті матеріалу, але матеріал, що вимагає механічного завчання, запам’ятовує легко;
під час завчання може запам’ятати лише те, у чому попередньо розібрався; матеріал, що вимагає механічного запам’ятовування, дається з трудом;
матеріал, що вимагає механічного завчання, засвоює дуже легко, досить 1–2 рази переглянути його; має звичку не розбиратися в структурі й змісті матеріалу, який заучує;
для запам’ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору й осмислення, робить значеннєві помилки.
3. Мислення (підкреслити):
швидко схоплює суть матеріалу, завжди в числі перших розв’язує задачі, часто пропонує власні оригінальні розв’язання;
досить швидко розуміє матеріал, швидше за багатьох інших розв’язує задачі, іноді пропонує власні оригінальні розв’язання;
задовільно розуміє матеріал після пояснення вчителя, розв’язує задачі в середньому темпі, звичайно власних оригінальних розв’язань не пропонує;
у числі останніх уловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обмірковування й розв’язання задач;
розуміє матеріал тільки після додаткових занять, украй повільно розв’язує задачі, сліпо використовуючи при цьому відомі шаблони.
4. Емоційна реактивність (позначити):
завжди емоційно жваво реагує на будьякі життєві явища; його можуть глибоко, до сліз схвилювати розповідь, кінофільм;
звичайно емоційно жваво реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко;
рідко проявляє живу емоційну реакцію на події;
жива емоційна реакція практично відсутня.
5. Загальний емоційний тонус (позначити):
постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного життя, в усе втручається, береться за всі справи;
жвавий, у міру активний у всіх сферах шкільного життя;
жвавий, активний тільки в деяких сферах шкільного життя;
у порівнянні з товаришами менш активний і жвавий;
практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах шкільного життя, незважаючи на те що здоровий.
6. Емоційна врівноваженість (позначити):
завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів;
звичайно спокійний, емоційні спалахи дуже рідкі;
емоційно врівноважений;
підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів;
запальний, часті сильні емоційні спалахи з незначного приводу.
Психологопедагогічні рекомендації з подальшої роботи зі школярем:
Соціальний паспорт класу
Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
Відомості про опікунів
|
Розмір матеріальної допомоги
|
Рішення РВК про опікунство. Відомості про закріплення житла
|
Діти, що постраждали внаслідок Чорнобильської трагедії
| |||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. батьків, місце роботи батьків, посада, телефон
|
Серія, № посвідчення,
дата видачі
|
Діти з багатодітних сімей
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. батьків, місце роботи батьків, посада, телефон
|
Розмір матеріальної допомоги
|
П. І. Б. дітей у сім’ї, місце їх перебування
|
Діти, які виховуються матір’ю-одиначкою
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. матері
|
Місце роботи, посада, телефон матері
|
Розмір матеріальної допомоги
|
Діти загиблих шахтарів
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. матері
|
Місце роботи, посада, телефон матері
|
Розмір матеріальної допомоги
|
Діти загиблих міліціонерів, військовослужбовців під час виконання службових обов’язків
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. матері
|
Місце роботи, посада, телефон матері
|
Розмір матеріальної допомоги
|
Діти, які мають статус інваліда
| |||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. батьків, місце роботи батьків, посада, телефон
|
Група
|
Діагноз
|
Розмір матеріальної допомоги
|
Діти-напівсироти
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. одного з батьків, який виховує
|
Місце роботи, посада, телефон матері (батька)
|
П. І. Б. одного з батьків, який помер, в якому році
|
Діти загиблих журналістів
| ||||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. одного з батьків, який виховує
|
Місце роботи, посада, телефон матері (батька)
|
Розмір матеріальної допомоги
|
Діти, які виховуються в неповній сім’ї
| |||||
№ з/п
|
П. І. Б. учня
|
Дата народження
|
Місце проживання, прописки, телефон
|
П. І. Б. одного з батьків, який виховує. Місце роботи, посада, телефон
|
Причина встановлення статусу неповної сім’ї
|
АНКЕТА для визначення соціального статусу учня (заклад)
1. П. І. Б. дитини
2. Число, місяць, рік народження
3. Місце проживання дитини, індекс
4. Місце прописки дитини, індекс
5. Телефон (домашній, мобільний), за яким можна зв’язатись з батьками терміново
6. Відомості про матір (П. І. Б., повна інформація про місце роботи; якщо мати померла — причина смерті; мати-одиначка, розлучення — повна інформація)
7. Відомості про батька (П. І. Б., повна інформація про місце роботи; якщо батько помер — причина смерті; розлучення — повна інформація)
8. Із ким в даний момент живе дитина
9. Кількість дітей у сім’ї віком до 18 років (якщо 3 і більше, подати повну інформацію про дітей (місце перебування, навчання, дата народження кожної дитини)
10. Чи є сім’я малозабезпеченою (вказати точно розмір матеріальної допомоги, додати довідку)
11. Чи є дитина інвалідом за станом здоров’я (якщо так — вказати точний діагноз, додати довідку)
12. Вказати групу здоров’я дитини (1, 2, 3, 4, 5). Якщо дитина стоїть на диспансерному обліку, вказати діагноз
13. Чи є дитина постраждалою внаслідок аварії на ЧАЕС (ксерокопія посвідчення серії Д)
14. Чи є сім’я родиною військовослужбовця, міліціонера, шахтаря, загиблого під час виконання службових обов’язків
15. Який гурток, студію дитина відвідує
(дата) (підпис батьків)
Немає коментарів:
Дописати коментар