понеділок, 22 серпня 2016 р.

Календарне планування

Орієнтовне календарне планування
 Українська література 
 5 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Розроблено
за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова.

( зі змінами 2015 року)


Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.
Текстуальне вивчення творів — 51 год.
Повторення та узагальнення — 2 год.
Література рідного краю - 4 год.
Позакласне читання — 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).
Виразне читання — 2 год.
Резервний час — 7 год.
Обов’язкова кількість видів контролю
5клас
Семестри
І
ІІ
Контрольні роботи
у формі:
- контрольного класного твору;
- виконання іншихзавдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
2

2
3

1
2
Уроки розвитку мовлення*(РМ)
2
(у+п)
2
(у+п)
Уроки позакласного читання(ПЧ)
2
2
Перевірка зошитів
4
5

з/п
Кількість годин
Зміст
Дата проведення
Примітка
1
1
Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської душі в художньому слові. Образне слово – першоелемент літератури. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.
ТЛ: образне слово.


Світ фантазії, мудрості (4)
2
1
Міфи та легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?». Первісні уявлення про всесвіт і людину.


3
1
«Берегиня», «Дажбог». Реальні та фантастичні елементи людської поведінки.
ТЛ: міф, фольклор, легенда.


4
1
«Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їх роль у житті


5
1
Народні перекази: «Прийом у запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків
ТЛ:переказ.


Народні казки (6)
6
1
Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі тощо).
ТЛ: народна казка.


7
1
Побудова казки (зачин, кінцівка), іі яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»


8
1
Народне уявлення про добро і зло в казці. «Про правду й кривду»


9
1
«Ох». Аналіз фантастичного й реального


10
1
«Летючий корабель». Аналіз смішного й страшного, красивого й потворного в казці


11
1
Виразне читання казок. Спорідненість українських казок з казками народів світу. Література рідного краю №1. Народні казки нашої місцевості.
ТЛ. Засоби виразного читання.


12
1
Контрольна робота №1. «Світ фантазії, мудрості: міфи та легенди, народні перекази, казки» (тести, відповіді на запитання)


Літературні казки (11)
13
1
І.Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). «Фарбований Лис»
ТЛ: літературна казка.


14
1
І.Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру


15
1
І.Франко. «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів
ТЛ: мова автора і мова персонажів.


16
1
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору


17
1
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки.
ТЛ: портрет.


18
1
Позакласне читання №1. Василь Королів-Старий «Потерчата»


19
1
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон».
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм).


20
1
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична та оптимістична)


21
1
Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети


22
1
Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети


23
1
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Символіка країни Недоладії та її мешканців


24
1
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору. Особливості його мови


25
1
Позакласне читання №2. Галина Малик. «Злочинці з паралельного світу»


26
1
Література рідного краю №2. Збірки казок (за вибором учителя з «Літературної скарбнички» Сновського  району )


27
1
Розвиток мовлення №1. Самостійне складання та розповідь казки (усно).


28
1 Резервний час
Контрольна робота №2 «Світ фантазії, мудрості: літературні казки І.Франко, В.Королів-Старий, В.Симоненко, Г.Малик» (тести, відповіді на запитання)


Із народної мудрості (4)
29
1
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок
ТЛ: загадка.


30
1
Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин)


31
1
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його оцінка в прислів’ях і приказках
ТЛ: прислів’я, приказка.

Вивчити напам’ять кілька загадок прислів’ївприказок (на вибір)
32
1
Розвиток мовлення №2. Творча робота з прислів’ям (приказкою): тлумачення змісту, написання міні-твору на тему одного із прислів’їв (приказки)


33
1
Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршових загадок. Особливості його поетичної мови.  «Химерний, малий…», «Що за птиця?»
ТЛ: акровірш, порівняння.


34
1
Життєствердний пафос віршів Л.Глібова. «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?»


Історичне минуле нашого народу (5)
35
1
Літописні оповіді. «Повість временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»
ТЛ: літопис.


36
1
«Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо


37
1
Олександр Олесь. Поезії з книжки «Княжа Україна», їх зв'язок з літописами. Розповіді про давньоруських князів


38
1
Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (поезії)


39
1
Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Поетична оповідь про минуле нашого народу, князя Київської Русі та його заповіт


40
1
Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки «Микита Кожум’яка»
ТЛ:драматичний твір і його побудова, гіпербола.


41
1
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»



42
1
Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Твір про справжні життєві цінності
ТЛ: епічний твір, пригодницька повість



43
1 Резервний час
Контрольна робота №3 «Із народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді. О.Олесь» (тести, відповіді на запитання)


44
1
Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»


45
1
Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»


46
1
Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…» Картини довколишнього світу, природи в поезіях – інша художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

Вивчити напам’
ять поезії
47
1
Виразне читання напам’ять віршів


48
1
Павло Тичина. Майстерність відтворення краси природи в поезіях «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…»
ТЛ: метафора, епітет.


49
1
Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в поезії  «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини

Вивчити напам’
ять: один вірш (на вибір)
50
1 Резервний час
Розвиток мовлення №3. Складання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі творів Т.Шевченка або П.Тичини), (усно).


51
1
Євген Гуцало. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема оповідання «Лось»
ТЛ: оповідання, прозова мова


52
1 Резервний час
Позакласне читання №3. Є Гуцало «Сім’я дикої качки». Переказ епізодів за малюнками


53
1
Максим Рильський. Вміння бачити красу рідної природи й створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ»  («Благодатний, довгожданий…»),


54
1
Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ»

Вивчити напам’ятьодин вірш (на вибір)
55
1
Григір Тютюнник. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак»


56
1
Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображені в оповіданні Г.Тютюнника «Дивак»


57
1
Особливості характеру Олеся, його обдарованість


58
1 Резервний час
Контрольна робота №4.  Контрольний твір на тему «Людина – найвища цінність»


59
1
Позакласне читання №4. Олена Пчілка. «Сосонка»


60
1
Література рідного краю №3. С.Реп’ях Вірші «Моя ти земле…», «Пісня про рідне» з циклу «Берег дитинства»


61
1
М.Вінграновський. Коротко про митця. Поезія як особливий спосіб вираження почуттів людини. «Перша колискова»


62
1
М.Вінграновський. Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів. «Бабусин дощ», «Сама собою річка ця тече…»


63
1
Гуманізм повісті М.Вінграновського «Сіроманець». Поєднання різних світів у творі


64-65
2
Драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи.(М.Вінграновський «Сіроманець»)


66
1 Резервний час
Контрольна робота №5. «Рідна Україна. Світ природи» (тести, відповіді на запитання)


67
1
Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень






68
1
Розвиток мовлення №4. Написання вітального слова на честь літературного твору, героя, автора на основі текстів, що вивчалися.



69
1
Література рідного краю №4. Весняні передзвони територіальної громади Сновщини.


70
1 Резервний час
Урок-підсумок. Анонс
«Українська література. 6 клас».



Немає коментарів:

Дописати коментар