Орієнтовне
календарне планування
Українська література
5 клас
5 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Розроблено
за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська
література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар,
О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова.
( зі змінами 2015 року)
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.
Текстуальне вивчення творів — 51 год.
Повторення та узагальнення — 2 год.
Література рідного краю - 4 год.
Позакласне читання — 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).
Виразне читання — 2 год.
Резервний час — 7 год.
Обов’язкова кількість видів контролю
5клас
Семестри
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи
у формі:
- контрольного класного твору;
- виконання іншихзавдань
(тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
–
2
|
3
1
2
|
Уроки розвитку мовлення*(РМ)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
Уроки позакласного читання(ПЧ)
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
№
з/п
|
Кількість годин
|
Зміст
|
Дата проведення
|
Примітка
|
1
|
1
|
Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської
душі в художньому слові. Образне слово – першоелемент літератури. Початок
словесного мистецтва: фольклор і літописи. Художня література як мистецтво
слова. Види мистецтва.
ТЛ: образне слово.
|
||
Світ фантазії, мудрості (4)
|
||||
2
|
1
|
Міфи та легенди українців: «Про зоряний Віз»,
«Чому пес живе коло людини?». Первісні уявлення про всесвіт і людину.
|
||
3
|
1
|
«Берегиня», «Дажбог». Реальні та фантастичні елементи людської
поведінки.
ТЛ: міф, фольклор, легенда.
|
||
4
|
1
|
«Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому
в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їх роль у житті
|
||
5
|
1
|
Народні перекази: «Прийом у запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків
ТЛ:переказ.
|
||
Народні казки (6)
|
||||
6
|
1
|
Тематика
народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі
тощо).
ТЛ: народна казка.
|
||
7
|
1
|
Побудова казки
(зачин, кінцівка), іі яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»
|
||
8
|
1
|
Народне
уявлення про добро і зло в казці. «Про
правду й кривду»
|
||
9
|
1
|
«Ох». Аналіз фантастичного й реального
|
||
10
|
1
|
«Летючий корабель». Аналіз смішного й страшного, красивого й
потворного в казці
|
||
11
|
1
|
Виразне читання казок. Спорідненість українських казок з казками
народів світу. Література рідного краю №1. Народні
казки нашої місцевості.
ТЛ. Засоби виразного читання.
|
||
12
|
1
|
Контрольна робота №1. «Світ фантазії, мудрості: міфи та легенди, народні перекази, казки» (тести,
відповіді на запитання)
|
||
Літературні казки (11)
|
||||
13
|
1
|
І.Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар (зб.
«Коли ще звірі говорили»). «Фарбований
Лис»
ТЛ: літературна казка.
|
||
14
|
1
|
І.Франко.
«Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру
|
||
15
|
1
|
І.Франко.
«Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів
ТЛ: мова автора і мова персонажів.
|
||
16
|
1
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його
фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». Образи
фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору
|
||
17
|
1
|
Василь
Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності
(портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки.
ТЛ: портрет.
|
||
18
|
1
|
Позакласне читання №1. Василь Королів-Старий «Потерчата»
|
||
19
|
1
|
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон».
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм).
|
||
20
|
1
|
Василь
Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та
Лоскотона (песимістична та оптимістична)
|
||
21
|
1
|
Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні
проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати
перешкоди на шляху до мети
|
||
22
|
1
|
Галина Малик.
Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні
проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати
перешкоди на шляху до мети
|
||
23
|
1
|
Галина Малик.
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Символіка країни Недоладії та її
мешканців
|
||
24
|
1
|
Галина Малик.
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору.
Особливості його мови
|
||
25
|
1
|
Позакласне читання №2. Галина Малик. «Злочинці з паралельного
світу»
|
||
26
|
1
|
Література
рідного краю №2. Збірки казок
(за вибором учителя з «Літературної скарбнички» Сновського району )
|
||
27
|
1
|
Розвиток мовлення №1. Самостійне
складання та розповідь казки (усно).
|
||
28
|
1 Резервний час
|
Контрольна робота №2 «Світ фантазії, мудрості: літературні казки І.Франко, В.Королів-Старий,
В.Симоненко, Г.Малик» (тести, відповіді на запитання)
|
||
Із народної мудрості (4)
|
||||
29
|
1
|
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма
загадок
ТЛ: загадка.
|
||
30
|
1
|
Види загадок
(про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин)
|
||
31
|
1
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його
оцінка в прислів’ях і приказках
ТЛ: прислів’я, приказка.
|
Вивчити напам’ять кілька загадок прислів’ївприказок (на вибір)
|
|
32
|
1
|
Розвиток мовлення №2. Творча робота з
прислів’ям (приказкою): тлумачення змісту, написання міні-твору на тему
одного із прислів’їв (приказки)
|
||
33
|
1
|
Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна
основа його віршових загадок. Особливості його поетичної мови. «Химерний,
малий…», «Що за птиця?»
ТЛ: акровірш, порівняння.
|
||
34
|
1
|
Життєствердний
пафос віршів Л.Глібова. «Хто вона?»,
«Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?»
|
||
Історичне минуле нашого народу (5)
|
||||
35
|
1
|
Літописні оповіді. «Повість временних літ» - найдавніший літопис
нашого народу. Значення літописання для нащадків. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»
ТЛ: літопис.
|
||
36
|
1
|
«Святослав укладає мир з греками і повертається
до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом
печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до
своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість,
вірність тощо
|
||
37
|
1
|
Олександр Олесь. Поезії з книжки «Княжа Україна», їх зв'язок з
літописами. Розповіді про давньоруських князів
|
||
38
|
1
|
Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в
старовину», «Похід на Царгород» (поезії)
|
||
39
|
1
|
Олександр Олесь. «Ярослав
Мудрий» (із книги
«Княжа Україна»). Поетична оповідь про минуле нашого народу, князя Київської
Русі та його заповіт
|
||
40
|
1
|
Драматичний твір Олександра Олеся на
тему народної казки «Микита Кожум’яка»
ТЛ:драматичний твір і його
побудова, гіпербола.
|
||
41
|
1
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»
|
||
42
|
1
|
Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Твір про
справжні життєві цінності
ТЛ: епічний твір, пригодницька повість |
||
43
|
1 Резервний час
|
Контрольна
робота №3 «Із народної мудрості: загадки, прислів’я,
приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді.
О.Олесь» (тести, відповіді на запитання)
|
||
44
|
1
|
Україна часів
Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»
|
||
45
|
1
|
Україна часів
Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті
С.Васильченка «В бур’янах»
|
||
46
|
1
|
Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок
вишневий коло хати…» Картини
довколишнього світу, природи в поезіях – інша художня реальність, створена
уявою митця за допомогою засобів образної мови
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.
|
Вивчити напам’
ять поезії
|
|
47
|
1
|
Виразне читання напам’ять віршів
|
||
48
|
1
|
Павло Тичина. Майстерність відтворення краси природи в поезіях
«Не бував ти у наших краях!», «Гаї
шумлять…»
ТЛ: метафора, епітет.
|
||
49
|
1
|
Вираження
життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в
поезії «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини
|
Вивчити напам’
ять: один вірш (на вибір)
|
|
50
|
1 Резервний час
|
Розвиток мовлення №3. Складання
асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі творів
Т.Шевченка або П.Тичини), (усно).
|
||
51
|
1
|
Євген Гуцало. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема
оповідання «Лось»
ТЛ: оповідання,
прозова мова
|
||
52
|
1 Резервний час
|
Позакласне читання №3. Є Гуцало «Сім’я дикої качки». Переказ епізодів за малюнками
|
||
53
|
1
|
Максим Рильський. Вміння бачити красу рідної природи й створювати
красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»),
|
||
54
|
1
|
Єдність людини
й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою
пишною…», «Люби природу не як символ»
|
Вивчити напам’ятьодин вірш (на
вибір)
|
|
55
|
1
|
Григір Тютюнник. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу
людини в оповіданні «Дивак»
|
||
56
|
1
|
Паралельність і
єдність двох світів – природи й людини, зображені в оповіданні Г.Тютюнника
«Дивак»
|
||
57
|
1
|
Особливості
характеру Олеся, його обдарованість
|
||
58
|
1 Резервний час
|
Контрольна робота №4. Контрольний
твір на тему «Людина – найвища цінність»
|
||
59
|
1
|
Позакласне читання №4. Олена Пчілка. «Сосонка»
|
||
60
|
1
|
Література
рідного краю №3.
С.Реп’ях Вірші «Моя ти земле…», «Пісня про рідне» з циклу «Берег дитинства»
|
||
61
|
1
|
М.Вінграновський. Коротко про митця. Поезія як особливий спосіб вираження почуттів людини. «Перша колискова»
|
||
62
|
1
|
М.Вінграновський. Художні описи природи як вияв патріотичних
почуттів. «Бабусин дощ», «Сама собою річка ця тече…»
|
||
63
|
1
|
Гуманізм повісті М.Вінграновського «Сіроманець». Поєднання різних світів у творі
|
||
64-65
|
2
|
Драматична
історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи.(М.Вінграновський «Сіроманець»)
|
||
66
|
1 Резервний час
|
Контрольна робота №5. «Рідна Україна. Світ природи» (тести, відповіді на запитання)
|
||
67
|
1
|
Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж
року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень
|
||
68
|
1
|
Розвиток мовлення №4. Написання вітального слова на честь літературного твору, героя, автора на
основі текстів, що вивчалися.
|
||
69
|
1
|
Література
рідного краю №4. Весняні передзвони територіальної громади Сновщини.
|
||
70
|
1 Резервний час
|
Урок-підсумок. Анонс
«Українська
література. 6 клас».
|
Немає коментарів:
Дописати коментар